zaterdag 31 december 2016

De kaarten zijn opnieuw geschud

Gisteren werden we in het ziekenhuis verwacht om te horen of het weefselonderzoek nieuwe informatie opgeleverd heeft en wat hiervan de consequenties zijn.

Tijdens de operatie zijn twee lymfeklieren weggehaald. Eén was schoon, de andere niet. Dit betekent dat er meer weefsel gaat worden onderzocht om te bepalen of er chemotherapie moet worden gevolgd. De tumor is met een ruime marge weggehaald. Aan de hand van deze marge is bepaald dat de wondranden schoon zijn. Het had beter gekund; als de lymfeklier niet besmet was zou bestraling van de borst en hormoontherapie zeker genoeg zijn. Maar het had ook slechter gekund als de wondranden niet schoon waren geweest. De meevaller is dat er weefsel genoeg is voor het onderzoek dus er hoeft niet nog een keer in me gesneden geworden. 

Voorlopig gebeurt er niks met mij. Ik ben niet ziek, down of moedeloos. Dat kan natuurlijk nog komen maar tot die tijd ga ik gewoon door met mijn dingen, behalve dat ik wat luier ben en wat meer voor me laat doen. Alles voor een voorspoedig herstel. 

Daarom komt er aanstaande week een mevrouw om het huis te poetsen. Toen ik de dag voor de operatie van het station naar huis liep zag ik haar bij mensen in de wijk aan het werk. Ik heb aangebeld, verteld dat ik vrijdag geopereerd zou worden en voorlopig niet zo veel mag doen. De vraag of zij kon komen helpen overviel haar. Maar ze gaf aan dat ze hier 's middags over terug zou bellen. En het goede bericht is dat ze komt.

Vanavond is het oudjaar. Ik ben benieuwd of ik 00.00 uur ga halen. Anders lekker naar bed en wakker worden in het nieuwe jaar.
Wie geen kaartje van me gehad heeft wens ik een heel fijn uiteinde en veel geluk in 2017. En nogmaals, iedereen heel veel dank voor de aandacht en het medeleven. Tot volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten