zaterdag 24 december 2016

Voor het eerst van mijn leven stoned geweest

Eerst wil ik iedereen bedanken voor alle bloemen, berichtjes en kaartjes met opbeurende woorden. De allerleukste wil ik jullie niet onthouden: "Els, we denken aan je, deden we altijd al, maar nu nog meer". 

En hoe is het nu met Els? Na een week die bol stond van de onderzoeken ben ik gisteren geopereerd. Ik heb het geteld, de afgelopen dagen is er vijftien keer een naald, de één wat dikker dan de ander, in mijn lijf gestoken. Of ze er nu iets inspoten of uithaalden deed nauwelijks pijn. Behalve het plaatsen van het infuus. Daar waren vier pogingen voor nodig en dat was echt naar. Uiteindelijk konden ze met een babynaaldje een ader te pakken krijgen. En toen ging ik lekker onder zeil.

Afbeeldingsresultaat voor stoned smileyDaarna heb ik een super comfortabele dag gehad. Goed bed, lekker warm, pijnvrij en een heerlijke roes tot een uur of zeven 's avonds. Het was zo behaaglijk dat ik zelfs even overwoog een nachtje te blijven, ik lag zó lekker! Maar daar vond ik het hotel toch te duur voor dus Robert heeft me half negen opgehaald. 

Dat ik zo stoned was heeft er misschien mee te maken dat ze me niet gewogen hebben. Ik moest aangeven wat mijn gewicht is. Ik weeg me nooit dus heb 60 kilo opgegeven. Waarschijnlijk ben ik lichter waardoor de sedatie langer doorwerkte. Ik was voor het eerst van mijn leven stoned, geweldige ervaring.
Dat ik me na de operatie zo prettig voelde komt ook doordat ik helemaal niet misselijk was. Op advies van mijn zus, de zuster, heb ik bij de anesthesist aangegeven dat ik heel snel misselijk ben. Hierop heeft hij de antimisselijkheid medicatie aangepast. Goede tip zus. Ik heb nergens last van gehad.

In het onderzoekstraject kreeg ik van artsen en verpleegkundigen complementen over mijn conditie. Die wil ik graag op peil houden. Dat wordt wandelen zodra het kan want fietsen mag voorlopig niet. Wandelen valt vandaag ook nog niet mee. Na een beetje rondscharrelen ben ik weer aardig uitgeteld. Ook vandaag weer een pijnvrije dag gehad met veel aandacht en bloemen. Ik voel me ontzettend verwend en wil iedereen hier heel erg voor bedanken. En ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen.

Afbeeldingsresultaat voor kerst

1 opmerking:

  1. Dat klinkt goed. Stoned, pijnvrij, niet misselijk en complimenten over je conditie. Hopelijk gaat het herstel ook voorspoedig en kun je snel weer aan de wandel.
    Jij ook nog fijne kerstdagen. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen