zaterdag 14 januari 2017

Elk nadeel ...

Het is alweer bijna een week geleden dat ik iets geschreven heb. Ik begin er een beetje genoeg van te krijgen om het steeds over mezelf te hebben. Hoewel, zonder blog zou ik het verhaal nog véél vaker moeten vertellen dus daarom toch maar weer de laptop gepakt om het nieuws van deze week te beschrijven.


Woensdag had ik een afspraak met de radioloog. Om mijn conditie te trainen wilde ik er graag op de fiets heen. Dus maandag voor een testrit naar de supermarkt. Dit bleek een enorme zelfoverschatting. Nog voor het bruggetje ben ik omgekeerd. Zoveel hobbels in de weg! Dan voel je pas goed dat de boel inwendig nog niet heel is. Toen de boodschappen lopend gaan halen. Ook weer een zelfoverschatting. Ik kan nog helemaal geen gewicht dragen. Nu loop ik met een geleende boodschappentrolley. Hij is rood met witte stippen, ik ben net Mamaloe.

Voor het bezoek aan de radioloog besloot ik voor het eerst de auto te pakken. Ik zal nog niet naar de polder gaan rijden maar dat klein stukje ging prima.


De radioloog legde het een en ander uit en ik kreeg een afspraak voor ademhalingstraining volgens de ABC Methode en een CT-scan voor de volgende dag. Dat is gedaan en nu kan ik 23 januari met de bestraling beginnen. Het is nog een heel circus. Met een knijper op mijn neus, een snorkel in mijn mond en een prismabril op moet ik sessies van 30 seconden mijn adem inhouden terwijl ze bestalen. Dit is om de afstand tussen te bestralen weefsel en het hart te vergroten zodat het hart niet geraakt wordt. Het klinkt benauwder dan het is. Voor wie wil weten hoe dat gaat:  Voorlichtingsvideo ABC Methode. Ook heb ik tatoeages gekregen in de vorm van vier puntjes op mijn lijf waar ze iedere bestraling de apparatuur op afstellen.

De kans is groot dat de bestraling na een week of twee tot vermoeidheid leidt en huidirritatie geeft. Na de bestraling van vijf weken staan er dan weer zes weken voor herstel. Om nog even te genieten van het feit dat ik nu nog niet ziek ben gaan we maandag een dagje Rijksmuseum doen. Vanwege mijn werk kan ik nooit op maandag en dat schijnt één van de rustigere dagen te zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten